יום שבת, 9 ביוני 2012

Kendrick Lamar - Section 80 - 2011

Kendrick Lamar - Section 80 - 2011


קנדריק למאר, יליד קומפטון שהתחיל לראפראפ בגיל 16 עוד ושיחרר מספר מיקסטייפים תחת השם K Dot. הוא זכה למספיק הייפ כדי לחתום דיל בלייבל מקומי בשם Top Dawg Entertainment. בהמשך הוא שינה את שם הבמה שלו לשם הפרטי שלו ושיחרר מיקסטייפ בשם Kendrick Lamar EP בסוף שנת 2009 ומשם את המיקסטייפ O(verly) D(edicated) שהגיע לידיים של דריי שהתרשם מהכישרון שלו ובהמשך החתים אותו ללייבל שלו.
הבכורה שלו, Section.80, באה קצת לפני הדיל שלו עם אפטרמט' שהיה אלבום דיגיטלי בלי הרבה פרסום וקידום אבל הצליח למכור מספר עותקים מרשים(בערך 10 אלף בשבוע הראשון) בשביל אלבום עצמאי. האלבום זכה לשלל ביקורות חיוביות מצד הרבה מבקרים ורבים הכתירו את קנדריק "כהדבר הבא" של ההיפ הופ.
האלבום לא כלל שום שמות נוצצים מלבד ג'יי קול שהפיק את הסינגל HiiPower. הוא הביא כמה מהחבר'ה שלו בתור אורחים(Ab-Soul, Alori Joh, BJ the Chicago Kid, ScHoolboy Q) ואת הראפר GLC שהופיע באחד השירים. בתור מפיקים הוא גם השתמש בכמה שמות אלמוניים יחסית כמו הרכב המפיקים Digi+Phonics, THC, Tommy Black ו Sounwave. כמה שמות מוכרים יותר היו J. Cole, Terrace Martin ו Wyldfyer.


ההיתקלות שלי עם האלבום הייתה מוזרה לגמרי, בהתחלה לא נפלתי מקנדריק בכלל. אני לא זוכר מה היו השירים הראשונים שלו ששמעתי אבל אני זוכר שהרושם הראשוני שהוא יצר אצלי היה שלילי. אולי זה בגלל הדיקציה והקול המונוטוני שלו והפלואו המוזר שלו, אולי סתם נפלתי על טראקים לא מוצלחים. אבל גם כשנגשתי לשמוע את האלבום הזה לא אהבתי אותו בפעמיים הראשונות ולא נגעתי בו יחסית הרבה זמן.
בתור היפ הופ הד שמנסה להישאר מעודכן ולא "לפגר" הייתי חייב לעצמי לתת עוד שמיעה לאלבום וזה במיוחד אחרי ששמעתי במקרה שוב את HiiPower שתפס אותי חזק בגלל הביט הממכר. אחרי השמיעה השלישית רק האלבום התחיל לדבר אלי ולאט לאט הוא גדל עלי ברובו.


האלבום נפתח בצורה די טובה עם השיר Fuck Your Ethnicity, שכולל אמירה חברתית מאוד מעניינית. הביט של THC הוא די טוב פה אבל הבעיה בשיר הזה היא ההגשה של קנדריק שגרמה לי לסלידה מהטראק הזה בהתחלה אבל הוא הצליח לגדול עלי בגלל התוכן שלו בעיקר. עוד שיר מעניין הוא A.D.H.D, שהוא בעל נושא מאוד מעניין ואחלה ביט אבל גם פה השיר קצת נדפק בגלל ההגשה של קנדריק.
ההתחלה של האלבום אומנם קצת צולעת(פרט ל Fuck Your Ethnicity ו A.D.H.D) אבל האלבום נכנס להילוך בשיר Ronald Reagan Era שבו קנדריק מפגין את הסקילז שלו בצורה הכי יעילה ששמעתי עד עכשיו ממנו, אומנם הפזמון בשיר הזה פשוט נורא, השיר הזה ללא ספק אחד הטובים שלו ובעל קונספט נורא מעניין. האלבום ממשיך די טוב עם השיר Poe Mans Dreams שהרבה פחות אנרגטי מהשיר הקודם אבל בהחלט שיר מעניין.
עוד שיר בולט ללא ספק באלבום הזה הוא Keisha's Song, שהוא סיפור קורע לב על נערה שהפכה לזונה ומצאה את מותה בסופו של דבר. אומנם לא הכי מקורי ומאוד מזכיר את Brenda's Got a Baby של טופאק וסאמפל ממוחזר בביט(הופיע בעבר ב Birds eye view של Zion I) אבל מדובר בשיר טוב סה"כ עם מסר שפוגע בול. מיד אחריו מגיע השיר Rigamortis, שיר קצר יחסית שנועד כנראה להפגין את הסקילז ואת הטכניקה של קנדריק. לא מהשירים הכי טובים באלבום אבל בהחלט ניסיון מעניין.
טראק 13 מהאלבום, Kush & Corinthians, למרות האורך שלו הוא גם טראק נחמד ואחלה Chill עם ביט מעולה של Wyldfyer(עבד בעבר עם נאס) וורסים לא רעים בכלל של קנדריק.
הטראק הלפני אחרון באלבום, Ab-Soul's Outro, הוא האוטרו כביכול והטראק הכי ארוך באלבום(כמעט 6 דקות) שכולל הופעה נהדרת של Ab-Soul שהשתלט כמעט על רוב הטראק. האלבום נגמר בסופו של דבר עם הסינגל HiiiPoWeR, שהוא ללא ספק השיר הכי טוב באלבום שכולל ביט מאוד ממכר של ג'יי קול ושלושה וורסים לא רעים בכלל של קנדריק למאר.

 

אז כמו שאמרתי כבר, לא אהבתי את האלבום בהתחלה בכלל אבל הוא גדל עלי מאוד. אומנם אני עדין חושב שיש שם לא מעט שירים מיותרים כמו Blow My High, No Make-Up, Tammy’s Song, Hol’ Up ו The Spiteful Chant שהוא בזבוז מוחלט של ביט מעולה, אבל בגדול מדובר באלבום לא רע בכלל עם יותר שירים חזקים מחלשים. רוב ההפקות גם טובות אם כי חלקן פשוט לא זורמות(Tammy’s Song היה מזעזע פשוט). עוד דבר טוב באלבום, שמדובר בקונספט מעניין יחסית שלוקח כמה שמיעות כדי לקלוט אותו(או לקרוא בראפג'יניוס).
האם לקנות את האלבום..? אישית אני לא הולך להשקיע בזה כסף בגלל שמדובר באלבום דיגיטלי ואין דבר שאני יותר שונא מלקנות קבצי MP3. אם לא זה האלבום בהחלט היה שווה את הכסף שלכם.
לסיכום אני חושב על לתת לזה בין 3 ל 3.5 כוכבים, אומנם מדובר באלבום לא רע עם רעיון מעניין אבל השירים הפחות טובים, הדיקציה והמונוטוניות של קנדריק מורידים מאוד מהרמה שלו. נקווה שהאלבום הבא שלו תחת הכנף של דריי יהיה מוצלח יותר.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה