יום שישי, 27 בפברואר 2009

Ghostface Killah - Ironman - 1996


Ghostface Killah - Ironman - 1996





האלבום האחרון בסיבוב הסולו הראשון של וו טאנג(שהיה הכי איכותי והכי מוצלח מבחינת מכירות). גוסטפייס חתם דיל סולו ב Epic Records והתחיל לעבוד על Ironman ביחד עם RZA כמפיק, בן הדוד שלו Raekwon וחבר קרוב שאחר כך הפך לחלק מהוו טאנג Cappadonna.

הוא חלק את העטיפה עם RAE וקאפדונה ונתן קרדיט גדול לRZA(ולמרות כל זה, האלבום נחשב כאלבום סולו של גוסט). הסטייל של אלבום נשמע קצת ושונה מרוב העבודות של הקלאן עד עכשיו, ההפקות של RZA הישתנו לסאפלים של סול וג'אז של שנות ה 90 והסטייל של גוסט נשמע די דומה לשל RAE והוסיף כמה אלמנטים משלו.
האלבום היתקבל יפה מאוד ע"י המבקרים ומכר מעל מליון עותקים בארה"ב וכך נחשב לאחד מאלבומי הסולו היותר מוצלחים.

1. IRON MAIDEN (FEAT RAEKWON & CAPPADONNA)
אחרי פתיחה יחסית משעממת השיר דווקא נשמע מעולה. אני מאוד אוהב את הכיוון החדש של ההפקות של RZA.
שלושת הראפרים נשמעים מעולה ובמיוחד קאפדונה. אחלה שיר לפתיחה!

2. WILDFLOWER
שיר ענק! אכזרי ומצחיק בטירוף!
גוסט מדבר על Jamie Sommers שהיא ראפרית שהייתה קשורה אכשהו לוו טאנג והם היו במערכת יחסים והיא בגדה בו כנראה.
בכל מקרה אני אתן לשיר הזה 5 כוכבים ללא ספק!

3. THE FASTER BLADE(RAEKWON)
אני מבולבל...זה אמור להיות אלבום של גוסט ולא של RAE...מה עושה שיר סולו של Raekwon פה?
אם נתעלם מהמצב האבסורדי הזה השיר דווקא נשמע מעולה!

4. 260 (FEAT RAEKWON)
הצמד חמד עושים עבודה לא רעה בכלל אבל הביט לא משהו בכלל.
הייתי מגדיר את השיר הזה כחלש.

5. ASSASSINATION DAY (INSPECTAH DECK, RAEKWON, THE RZA, & MASTA KILLA)
שיר ההיפ הופ הראשון שסימפל את הצלילים מפאק-מן(קפוץ לי Lil Flip!) ושיתוף פעולה יוצא מהכלל של הקלאן, אבל בסוף השיר מבינים שגוסט בכלל לא מופיע בשיר הזה...די שובר את הלב.

6. POISONOUS DARTS (FEAT RAEKWON)
אני אוהב את הסאמל של הקונג פו בהתחלה..מחזיר אותי לימים הראשונים של הוו טאנג אבל חוץ מזה השיר לא משהו.

7. WINTER WARZ (FEAT RAEKWON, U-GOD, MASTA KILLA, & CAPPADONNA)
זה מהשירים האלה שפשוט לא שוכחים, השיר הזה נחשב לאחד הקלאסיקות הכי חזקות שיצאו אי פעם מהוו טאנג ואני חושב שתודות לבית המעולה והארוך במיוחד של קאפדונה.
אני מוריד בפניו את הכובע.

8. BOX IN HAND (FEAT RAEKWON, METHOD MAN, & THE FORCE M.D.'S)
לאנשים שעובדים אצל גוסטפייס יש נטיה מעצבנת לטעות בקרדיטים שמופיעים בחוברות באלבומים שלו...ופה מתחילות הטעויות. בעטיפה כתוב שבשיר מופיעים Method man ו Streetlife אבל זה לא מדוייק...
בכל מקרה מי שרוצה גירסא קצת שונה של השיר הנחמד הזה שיחפש בשם Deadly Darts.

9. FISH (FEAT RAEKWON & CAPPADONNA)
שורת פתיחה ממש חזקה לשיר! We eat fish, toss salads, and make rap ballads.
בכל מקרה חוץ מהשורה הזאת השיר יחסית ממוצע.

10. CAMAY (FEAT RAEKWON & CAPPADONNA)
והנה באלדת ראפ אמיתית ולא הדבר הזה מהשיר הקודם.
שיר מעולה!

11. DAYTONA 500 (FEAT RAEKWON & CAPPADONNA)
השיר מעולה אבל הקליפ שיצא לשיר הזה כל כך מוזר! כנראה נגמר לגוסט התקציב והוא נאלץ לקחת קטעים מסרט מצוייר ולחבר אותם ביחד לעשות קליפ!

12. MOTHERLESS CHILD (FEAT RAEKWON)
ביט לא ממש טיפוסי לאלבום הזה אבל עדין טוב מאוד.
השיר עצמו די טוב.

13. BLACK JESUS (FEAT POPA WU, RAEKWON, & U-GOD)
וגם לשיר הזה יש פתיחה די מעצבנת אבל ההמשך דווקא נשמע ממש טוב.
מה שכן U God כהרגלו אוהב להרוס את כל השיר...

14. AFTER THE SMOKE IS CLEAR (FEAT RAEKWON, THE RZA, & THE DELFONICS)
שיר מהסוג הזה תשמעו כנראה מגוסט יותר בימים האלה...לימים של פעם זה לא ממש מתאים לו אבל בכל זאת אהבתי את השיר!

15. ALL THAT I GOT IS YOU (FEAT MARY J. BLIGE & POPA WU)
אם חשבתם שרק טופאק יודע לעשות שירים על אמא שלו אז טעיתם! גם גוסט יודע לעשות כאלה דברים מדי פעם.
יש גם קליפ נחמד מאוד לשיר הזה.

16. THE SOUL CONTROLLER (FEAT THE FORCE M.D.'s & POPA WU)
עד כמה שהשיר הזה טוב הביט והפזמון נישמעים על הפנים אז דעתי לגבי השיר הזה קצת חלוקה.

17. MARVEL (FEAT THE RZA)
שיר ממש מוזר אני חייב לציין...גוסט וRZA מופיעים בשיר הזה 2 דקות ואז הביט ממשיך ללא כל מטרה ממשית במשך עוד דקה וחצי.
דרך מאוד לא מוצלחת לסיים את האלבום לדעתי.


מסקנה:
בכללי אני חושב שהאלבום טוב אם כי אני חושב שהוא מקבל ביקורות גבוהות מדי. קיבלתי תחושה מהאלבום שגוסט לא האמין ביכולות שלו ופשוט היה צריך שותף בכל שיר שיחפה עליו.
אולי אני סתם פאראנואיד אבל רציתי חומר סולו של גוסט אבל קיבלתי אלבום של וו טאנג(לא דבר רע אבל בכל זאת...מאכזב).
ההתחלה של האלבום די חזקה אבל לקראת הסוף מורגשת הידרדרות קלה. מבחינת ההפקות אהבתי סה"כ, RZA רק מראה עד כמה הוא כישרוני ולא סגור על סגנון אחד כמו רוב המפיקים.
אני הייתי ממליץ לכם לקנות את האלבום...למרות שלעומת רוב אלבומי הוו טאנג הראשונים הוא קצת חלש אבל עדין נשמע טוב ברובו.

אני אתן לאלבום 4 כוכבים והנה השירים הטובים ביותר:
Iron Maiden
Wildflower
The Faster Blade
Assassination Day
Winter Warz
Camay
Daytona 500
Black Jesus
After The Smoke Is Clear
All That I Got Is You

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה