יום שבת, 28 בפברואר 2009

The Notorious B.I.G. - Ready To Die - 1994


The Notorious B.I.G. - Ready To Die - 1994




כריסטופר וואלס היתגלה ע"י פאף דאדי אחרי שראה אותו עושה איזה פריסטייל. פאפי היה בעלים של חברת הקלטות לא מצליחה באותה זמן שנאבקה כדי לשרוד. אחרי שהחתים את ביגי ושיחרר איתו את הסינגל Juicy והגיע מהר מאוד לסטטוס זהב, ביגי הפך לאחד הראפרים היותר מבטיחים בתעשיה. אחרי שהאלבום ראה אור בשנת 94 ביגי בעיני רבים קיבל את התואר הראפר הכי טוב והפך את באד בוי מלייבל כושל לשם בן לאומי ואחד הלייבלים היותר מצליחים בתעשיה.
האלבום כמובן היתקבל בברכה ע"י המבקרים ומכר בסופו של דבר מעל 5 מליון עותקים!

ביגי בעיקר היה ידוע כמו אחד שידוע לשלב בין שירים לרדיו ושירים "לרחוב" וקח להשאיר את שני היעדים מרוצים.
שלוש שנים אחרי זה ביגי נרצח והשאיר מאחוריו קטלוג של 2 אלבומים בלבד(האלבום הזה ו Life After Death). כמובן שפאפי רצה לעשות ערימות כסף על הגב של ביגי ושיחרר 3 אלבומים אחרי המוות שלו ששלושתם מכרו היטב.

רוב האלבום הופק ע"י Easy Mo Bee וע"י פאפי והרכב המפיקים שלו The Hitmen והביטים נשמעים מעולה!

טוב אני לא הולך לשעמם אותכם בעוד פרטים לא חשובים אז נתחיל בפירוט...

1. INTRO
זה היה ממש לא נחוץ...

2. THINGS DONE CHANGED
אני אוהב את השיר הזה אבל הוא לא מהשירים החזקים באלבום. ביגי מסביר איך הדברים היו בילדות שלו ומה הישתנה היום(לרעה כמובן).
אני אוהב את הביט הזה! כל הכבוד למפיקים(והם Dominic Owens ו Kevin Scott).

3. GIMME THE LOOT
אני חולה על השיר הזה פשוט!
אומנם הביט נשמע די פשוט אבל מתאים מאוד פה.
ביגי וגירסא קצת אחרת שלו בעלת קול גבוהה יותר(כנראה הוא מנסה לעשות משהו כמו האח הצעיר שלו או הבן אולי).
השיר מכסה הרבה נושאים...גניבות,סקס ירי בשוטרים ואפילו אלימות כלפי אישה בהריון! די מתאים לביגי האמת.

4. MACHINE GUN FUNK
טוב הליריקס די ממוצע בשיר הזה אבל אני אתן לו את הקרדיט בגלל הביט.

5. WARNING
הנה עוד אחד מהשירים האלה שעושים את האלבום...
בשיר מתוארת פאראנויה של גבר עשיר שה"חברים" שלו עומדים לקחת קצת מהעושר שלו ופאפי כמובן מתקשר להזהיר אותו. סיפור מאוד מעניין.

6. READY TO DIE
אני מאוד אוהב את הביט הזה...אם תוסיפו לו קצת קצב ויותר טופים תקבלו משהו שישמע דומה לביטים הישנים של מוב דיפ.
חוץ מהביט הנהדר ביגי מספר לכולם למה אין לו יותר מה להפסיד והוא מוכן למות.

7. ONE MORE CHANCE
זה הרבה יותר טוב והרמיקס שהיה ב MTV וגם הרבה יותר סוטה.
לא רק שביגי פושע חסר מצפון שמוכן להכות אישה בהריון הוא גם סוטה מהדרגה הראשונה(לא שזה דבר רע...).
יש פה אחלה ביט! אחד הטובים באלבום לדעתי.

8. FUCK ME (INTERLUDE)
זאת באמת ליל קים שמזייפת את האורגזמה? או שאולי ביגי באמת דפק אותה בסטודיו והקליט את זה "בטעות"?
לא ממש איכפת לי האמת...

9. THE WHAT (FEAT METHOD MAN)
בזמנו שיר של שניהם זה היה משהו ענק כי וו טאנג וביגי לא היסתדרו בינהם.
לפי מה ששמעתי ביגי לא רצה את השיר הזה באלבום כי הוא תמיד חשב שמטהוד מן נשמע יותר טוב ממנו בשיר הזה ואני חושב שזה לא מדוייק.
שניהם דפקו פה הופעה כל כך טובה וקשה לי לשפוט. אני אני אתן 5 מיקרופונים לשניהם

10. JUICY
השיר שהעלה את ביגי ואת באד בוי לצמרת הראפ של שנות התישעים.
עכשיו כשאני שומע את השיר שוב שמתי לב לשורה שתפסה את תשומת הלב שלי מאוד:
blow up like the World Trade אני מבין את הכוונה האמיתית שלו אבל עדין...מפחיד.

11. EVERYDAY STRUGGLE
לא מהשירים האהובים עלי ואני בדרך כלל מלד עליו כשאני שומע את האלבום אבל עדין שיר די טוב.

12. ME & MY BITCH
יש לי רק מילה אחת כדי לתאר את זה: וואו!!!!!!!
הStory Telling שלו אחד הטובים ששמעתי אי פעם בהיפ הופ! וכן אהבתי את השיר הזה...

13. BIG POPPA
אני מניח שאתם כבר מכירים את השיר הזה...עוד שיר לרדיו ולבחורות.

14. RESPECT (FEAT DIANA KING)
כמעט בכל אלבום טוב יש שיר אחד שהורס את החגיגה...ונחשו מה..? הנה זה.
לא אוהב את הביט ולא את הליריקס... Next!

15. FRIEND OF MINE
הביט טוב מאוד בשיר הזה אבל הליריקס של ביגי לא הכי טוב. אבל עדין שיר טוב.

16. UNBELIEVABLE
הפקה של פרימו ואין לכם מושג עד כמה אני מתבייש להגיד את זה אבל אני ממש שונא את הביט הזה.
אם להיתעלם לגמריי מהביט אז השיר הזה טוב מאוד אבל הביט אני חושב הורס אותו.
זה הביט הראשון של פרימו ששיעמם אותי ככה...

17. SUICIDAL THOUGHTS
אני חושב שזה שיר מושלם כדי לסיים את האלבום.
ביגי מתקשר לפאפי באמצע הלילה ומקריא לו את מכתב ההיתאבדות שלו ואיך זה נגמר אני אשאיר בישבילכם לגלות...


מסקנה:
אני מסכים שזה אכן אלבום ממש טוב אבל הרבה טוענים שאין רע באלבום הזה ופה הם טועים. כמו לכ אמן אחר גם ביגי עשה טעויות של מתחילים, זאת דרכו של כל אמן נורמלי... מה לעשות שחוץ מכשרון נולד צריך גם להיתפתח עם הזמן ואני מאמין שאם ביגי היה נשאר בחיים מספיק זמן הוא היה מגיע לרמה גבוהה יותר.
בכל מקרה אם יש לכם היזדמנות לקנות את זה תקנו ואל תהססו!

השירים הכי טובים:
Gimme the Loot
Warning
One More Chance
The What
Juicy
Me & My Bitch
Big Poppa
Suicidal Thoughts

וכמובן 5 כוכבים לאלבום...

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה